Máme rádi výzvy! Když přišlo oslovení k účasti projektu 100 let zlínského designu, neváhali jsme. Nápad vyrobit kombinézu zcela podle jiného zadání, než bývá pravidlem, nás oslovilo.
99 % výroby unikátních kombinéz určuje zákazník. Požadavek na design podléhá jeho motorce, barvám, stylu jízdy. Tentokrát se žádná specifikace nekonala a designérka z týmu PSí HUBÍK s.r.o. Bc. Simona Darebníková dostala zcela volnou ruku.
Designérka PSí Bc.Simona Darebníková
Jak se úkolu prezentovat značku PSí v projektu 100 let zlínského zhostila?
„Věděla jsem, že se nemusím držet zaběhlých pravidel,“ sděluje Simona. „Žádné omezení barev, materiálů, … Také jsem se nemusela obzvlášť zabývat životností produktu, kdybych zvolila netradiční kombinace technologií. A tak se také stalo.“
Grafický návrh kombinézy KALEIDOSKOP
Proč motiv kaleidoskopu?
„K nápadu mě přivedl šéf Libor Hubík, když jsme účast na projektu zvažovali. Chtělo by to něco originálního. Něco, co na kombinéze ještě nebylo,“ vzpomíná Simona. „Taky barevného, hravého a veselého …“ doplňuje Libor Hubík. „Prostě ukázka toho, co všechno dokážeme na kombinézu dostat technologicky.“
A nápad kaleidoskop byl na světě. Splňoval přesně tu dávku kreativity, kterou jsme potřebovali.
Jak probíhala výroba?
„Největší obavou bylo, aby zářivé barvy, které jsou podstatou kaleidoskopu, na kombinéze vynikly. Proto jsme zvolili jako podklad pro tisk usni s označením argento laminato. Je to originální označení italské koželužny pro povrchovou úpravu, v překladu doslova laminované stříbro,“ popisuje přípravu výroby designérka Simona. „Zvolenou technologií se nám podařilo docílit požadovaného efektu hry světel.“
Vyřezávání dílů z kůže
Co bylo nejnáročnější?
„Motiv kaleidoskopu je složitou záležitostí. Nejvíce času nám zabralo grafické zpracování všech těch barevných těles a seskupení do tvarů, které jsme pak museli vhodně umístit do dílů kombinézy.“
Grafická příprava na tisk do kůže
Šlo o pouhý výstavní exponát?
„Kombinéza KALEIDOSKOP má veškeré ochranné prvky a konstrukční střih závodní kombinézy. Jednodílné provedení se nám hodilo více pro kreativní ztvárnění motivu. Kombinézu jsme vyrobili ve velikosti cca 36. Modelkou nám byla Zuzana Kašpárková a fotografem exponátu Michael Mařík. Kombinéza je však neprodejná a využíváme ji pro prezentace na výstavách, reklamních fotografiích apod.“
Modelka Zuzana Kašpárková, fotograf Michael Mařík ze Zlínska
Na poslední chvíli jsme vystavovaný exponát doplnili o rukavice ve stejném designu KALEIDOSKOPU. Model vychází z nejvyšší řady závodních rukavic RACE šitých přímo ve výrobním závodu v České republice.
Motorukavice v designu KALEIDOSKOPU
Expozice průmyslového designu byla situována do unikátních prostor budovy 61. z roku 1931 s vzácně dochovanou vnitřní dispozicí a autentickým interiérem baťových závodů.
Bylo nám ctí být jedni z 30 vystavovaných firem zlínského kraje. Mezi dalšími exponáty byly například akrobatický letoun, modulární výstavba, nová bezdušová pneumatika.
Simona Darebníková, designérka PSí a Monika Hubíková, jednatelka PSí
Závěrem..
Kterého motorkáře nebo motorkářku by napadlo mít kombinézu v designu kaleidoskopu? Možná málokoho, ale teď, když je design na světě, si mnozí uvědomí, že je fajn se někdy odpoutat od zaběhlého, abychom dali prostor něčemu novému, nevšednímu. Dovolme si tedy více volnosti v našich myšlenkách a dopřejme vzniku ještě více originálních designů motokombinéz. Vyjádříme tak svůj jedinečný styl a zpestříme svět kolem nás.
Věděli jste, že?
Město Zlín si připomnělo 700 let od první písemné zmínky. K této příležitosti se konalo plno oslav ve smyslu zdůraznění velkého potenciálu všech lidí, kteří historicky tvořili a stále rozvíjí město do jeho současné podoby. Záměrem organizátorů bylo vyzdvihnout kreativitu, jako jeden ze základních aspektů Zlína a jeho okolí. Nejvýraznější výstavou Zlínska je pak každoroční Zlin Design Week, kde se prezentují mladí návrháři, ale i profesionálové v oboru.
Mohlo by vás zajímat: Ocenění - 3.místo IBM Firma roku • Jedinečné designy závodních kombinéz • Rozhovor s Liborem Hubíkem na Motorkari.cz • Na designu záleží aneb šaty dělaj člověka