Rallye Dakar očima jezdců – LIBOR PODMOL

blog_dakar_libor podmol_foto úvod.jpeg - PSí Hubík

Libor Podmol freestylista, motorkář. Známý svými kaskadérskými kousky a také četnými zraněními. Vypadá, že bezpečnost na motorce není jeho prioritou? Co ho dovedlo do PSí HUBÍK? K výrobci, kde je zmiňovaná bezpečnost na prvním místě? Autentické odpovědi Libora Podmola, jezdce Dakaru a Libora Hubíka, konstruktéra motooděvů, najdete v článku níže.libor podmol freestylista

PSí: Libore, proč jsi zavítal do PSí HUBÍK, k českému výrobci motooblečení?

Libor Podmol: Bylo to v období příprav na rallye Dakar 2023. Dával jsem do kupy motorku, design a samo sebou taky v čem pojedu. Rozhlížel jsem se po celém světě a kdo v čem jezdí, co nejlíp vypadá a sedí, bavil jsem se s rally-jezdci co znám… Když v tom na mě vyskočily webovky PSI. Viděl jsem, že již v minulosti šili bundy pro nějaké dakarské závodníky, a tak si říkám, Libore ty jsi Eman. Hledáš po celém světě a možná to nejkvalitnější máš přímo pod nosem tady u nás v CZ. V kontaktech jsem vyhledal mail a napsal, zdali by mi mohli ušít bundu dle mých představ. Během chvíle přišla odpověď od paní Hubíkové a vše se rozjelo.

"Já jsem nacionalista a vždy raději užívám české produkty, věřím ve zlaté české ručičky," hrdě sděluje Libor Podmol.

Libor Podmol a Libor Hubík před výrobním závodem PSí HUBÍKlibor hubík a libor podmol

PSí: Jak probíhala spolupráce?

Libor Podmol: Po telefonátu, kde jsme si padli do ucha. Já sdělil mojí představu bundy i kalhot a vy navrhli možnosti. Domluvili se na osobní schůzce, kde jsme vzali míry, nakreslili kapsy, vybrali materiál a už to jelo.

Konzultace požadavků a možností výroby přímo ve výrobním závodu v HulíněKonzultace ke kompletu Rallye Dakar v PSí

PSí: Jaké jsi měl požadavky na výrobu a proč?

Libor Podmol: Jeden Dakar jsem objel, vím, v čem jezdí tovární piloti a já chtěl víceméně to samé. Rallye disciplína je vytrvalostní závod, kde je nejdůležitější komfort. Komplet potřebuje kapsy, hodně kapes, protože sebou vozím hodně věcí od pití, jídla, tyčinek, mapiček, ucpávky do uší, telefon, vodu, lepící pásku, vitamíny, peníze, doklady… Není to jak Freestyle Motocross, který vám můžu odjezdit v tričku a džínách.

Další důraz jsem kladl na lehkost a vzdušnost, rallye je i o tom se co nejmíň unavit, jezdíte v různých teplotách, tepovkách i rychlostech. Těžké bundy jsou pro tyto druhy sportů dřina.

Grafický návrh kompletu rallye Dakar pro Libora Podmolagrafický návrh kompletu rallye Dakar pro Libora Podmola

PSí: Splnilo dakarové oblečení od PSí Tvou představu?

Libor Podmol: Naprosto. Myslím, že jsme společnými silami vyrobili nejlepší model závodní rallye/enduro bundy na trhu. Nejen v Čechách, ale možná i na světě. 

Předání kompletu na výrobní prodejně PSí - Tlumačovpředání kompletu na prodejně PSíRallye Dakar 2023Rallye Dakar 2023 - Libor Podmol

PSí: Dnes už víme, že jsi Dakar 2023 nedojel z důvodu pádu a následného zranění.

Popiš, co se stalo:

Libor Podmol: 2.závodní den a první etapa 300. kilometr rychlostní zkoušky. Trefil jsem, na relativně bezpečné saudské polní cestě zavátou díru a v 97 km/h jsem z ničeho nic letěl přes řídítka…dakar 2023 libor podmol

Měl jsem dle údajů z airbagu přetížení 26G a 4 minuty jsem tam pak spal… Dodnes moc nechápu, jak se to mohlo stát. Vím jen, že se mi zdál takovej krásnej sen, ze kterého se nechceš probudit, byl jsem někde na tropickém ostrově, bylo mi teploučko a já se procházel po pláži… Když v tom najednou slyším nějaké hlasy a jak otevřu oči vidím 2 týpky v helmách…

V tu chvíli mi docvaklo, že jsem na Dakaru a že jsem to asi pěkně pohnojil. Zvedli mi motorku a posadili mě na ní, ale hned po rozjezdu jsem cítil pichlavou bolest v zádech, a tak trochu věděl, že to je blbý. I tak jsem dojel do cíle special stage, což bylo asi nějakých 20 km a pak dalších 200 km přejezdu do bivaku, celkem v bolestech a šel rovnou na rentgen. Tam mi potvrdili zlomeninu 6 a 7 hrudního obratle a tím to tam pro mě skončilo.

No jo no, byl to pro mě šok, ani v nejšílenějších snech jsem si nepředstavoval, že bych to mohl zabalit po první etapě, ale znáš to: „Když chceš pána boha rozesmát, tak si něco naplánuj…“ J

Video: Cesta za snem

  

PSí: Podívejme se na oblečení po pádu očima Libora Hubíka, konstruktéra dakarového kompletu:

Libor Hubík: Za mě oblečení splnilo přesně míru ochrany, která se očekává. Byl to pád do „měkkého“ a oděv nese pouze známky znečištění, airbagová vesta zafungovala, a to určitě snížilo rozsah poranění.

Bunda a kalhoty pro rallyekomplet rallye dakar libor podmolbunda rallye dakar libor podmolkomplet rallye dakar libor podmol

PSí: Vraťme se ale na začátek výroby rallye kompletu pro Libora Podmola. Proč je zcela jiný než pro ostatní rallye jezdce, kteří v „psíčku“ už jeli?

Libor Hubík: Ano, je to jistý průlom našeho pohledu v PSí na tento druh oblečení. Dříve jsme používali i pro rallye závody pevné materiály vysoce odolné na prodření, které však byly těžší a také méně prodyšné. Libor měl z freestylu požadavky na úplně odlehčené materiály. Pravdou je, že díky zavedení povinné ochrany jezdců na Dakaru airbagovým systémem je změna hlavního materiálu za lehčí akceptovatelná. Společně s Liborem Podmolem jsme tedy vyvinuli v PSí zcela nový rallye komplet.

PSí: Jaké materiály byly na komplet použity?

Libor Hubík: Je to kombinace 8 tkanin z 80 % polyester a 20 % polyamid. Jsou použity strečové textilie tak, aby oděv nemusel být příliš volný, a přitom zvládl nafouknutí airbagu pod bundou. Naopak na místech, které jsou vystaveny v případě pádu prvnímu nárazu, jsou použity textilie s vyšší pevností

PSí: V čem se lišil konstrukční střih?

Libor Hubík: Byl vyvíjen ve spolupráci s Liborem Podmolem tak, aby dovolil maximální pohyb, byl lehký, nebyl příliš volný a umožnil správnou funkci airbagu.

PSí: Můžeš zmínit detaily?

Libor Hubík: … hlavně kapsy dle přání, pak strečové části a samozřejmě příprava na airbagový systém vyvíjený pro jízdu v terénu.

PSí: Plánuje výrobní závod zařadit rallye komplety do kolekce PSí?

Libor Hubík: Ano. Domluvili jsme se s Liborem Podmolem na spolupráci vývoje a testování připravovaných modelů.

Video: Testování kompletu Amundsen – Španělsko 2023

 dakar 2023 libor podmol  

AKTUÁLNÍ KOLEKCE TEXTILNÍCH KOMPLETŮ

 

Věděli jste, že? 

Textilní produkce se našívá primárně v konfekčních velikostech. Zejména z důvodu, aby si každý vybral velikost s rezervou pro své potřeby. Někdo obléká pod motooblečení jen funkční prádlo, někdo dvě mikiny a airbag. Vždy doporučujeme pořizovat velikost co nejpřiléhavější k tělu z důvodu maximální ochrany. Uznáváme však, že při cestování na velké vzdálenosti by mohl být příliš upnutý oděv nepohodlný. Ideální velikost, popřípadě textilní oděv na míru, konzultujte na našich výrobních prodejnách.

 Mohlo by vás zajímat: Airbagy na Dakaru • SUNFIBRE® Technologie aktivního svícení • Čas na údržbu motovýbavy