V mistrovství světa jezdím několikátou sezonu, závodil jsem ale už pár let předtím. Vlastně i s minibiky, jezdím cca od 9 let. Kombinézy PSí HUBÍK mám odjakživa, je to český výrobce, se kterým jsme se tehdy v začátcích nejsnáze domluvili. Už tehdy pan Hubík šil profesionální kombinézy v kvalitě světových značek. A myslím, že dnes je ještě o několik tříd dál.
Mně vyhovuje, že spolu můžeme na vývoji kombinézy pracovat a myslím, že výhodné to je pro obě strany, protože pokrok, který v kombinézách děláme, je obrovský. Výhodou naší spolupráce je komunikace. Cokoliv si vymyslím, u Hubíků realizují a pomůžou najít to nejlepší řešení.
S bezpečností kombinézy taky nemám problém, spíš naopak. Občas vidím, jak dopadnou jiní jezdci, kteří mají kombinézy globálních výrobců. A kolikrát jsou mnohem víc roztrhané než moje.
Potřebuji kolem dvanácti kombinéz na celý rok včetně testů. V MotoGP se kombinéza hodně ničí i běžnou jízdou, od brzd odletuje karbon, který kombinézu špiní, vrývá se do jejího povrchu. Takže je musíme střídat častěji, nejen po pádu.
Design současných kombinéz pro mě dělá jeden známý – je to francouzský designer Sebastien Arputzo. V posledních letech mi navrhuje i motorku a myslím, že je opravdu dobrý.
Nic zásadního, rozhodně ne žádné speciální technologické vychytávky, které by byly jen pro mě a nemohl je mít někdo jiný, na své kombinéze nemám. Asi největší kuriozita je, že ve své kombinéze nemám vůbec žádnou podšívku. Většině lidí by to asi nevyhovovalo, mně to tak ale přijde lepší. Od roku 2017 je v MotoGP povinný airbag v kombinéze, proto jsem rád, že PSí již toto má vyřešeno a spolupracuje s firmou Dainese.
Karel Abraham