Blog
MOTORKÁŘ MUSÍ BÝT VIDĚN ANEB O SVĚTELNÉM SYSTÉMU SCILIF
Kdy musí být jezdec na motocyklu viděn lépe než za běžných okolností? Obecně při náhle zhoršených podmínkách viditelnosti, za šera a při dešti. Slyšeli jste o světlovodivém kabelu SCILIF SunFibre? Tento unikátní světelný systém zajistí vaše zviditelnění v provozu stiskem tlačítka.
Airbagy na Dakaru
Letošní závod Rallye Dakar byl průkopníkem v historii. V čem? Rok 2021 byl prvním, kdy jezdci stejně jako v závodech MotoGP museli mít airbagovou ochranu. Jak si s tím poradili výrobci airbagů i jezdci jsme se bavili s ambasadorem značky PSí Tomášem Kubienou a jeho litevským kolegou Laisvydasem Kanciusem.
NOVÁ TECHNOLOGIE OCHRANY RAMEN A LOKTŮ - DEAS
Bezpečnost motorkáře byla, je a bude vždy na 1. místě při konstrukci motooděvů v PSí. Proč? Od založení firmy jdeme cestou vlastního vývoje. Ten se zpočátku opíral o vlastní zkušenosti zakladatele a konstruktéra motooděvů ing. Libora Hubíka z každodenního ježdění na motorkách jak cestovních, tak okruhových, později o testování s profesionálními jezdci v nejprestižnějších třídách motocyklových závodů a v současné době i o spolupráci s fakultou aplikovaných věd ZČU v Plzni v rámci projektu "Bezpečného odívání na motocyklech".
JAK FUNGUJE AIRBAG PŘI PÁDU NA MOTOCYKLU?
Hrozivý pád Saši Pelikánové při závodu SSP 300 v italském Misanu. Highsider v chumlu dalších jezdců. Jak zafungovala ochrana kombinézy se zabudovaným airbagem? Vyvázla Saša bez zranění?
Motocyklové airbagy v kombinézách PSí
Skvělá zpráva pro ty, kteří sledovali náš vývoj kombinéz se zabudovaným airbagovým systémem. 29.5.2018 společnost PSí HUBÍK s.r.o. podepsala kontrakt s italskou společností ALPINESTARS a tím dosáhla dostupnosti kombinézy s airbagem pro širokou veřejnost.
JAK VZNIKAJÍ CESTOVATELSKÉ KOMPLETY U PSí HUBÍKA? - 3. díl
Je tu závěrečné pokračování článku, jak vznikají motooděvy u nás "Hubíků". Zatímco 1. díl představil první kroky, jak vzniká myšlenka výrobku, následně design, druhý díl představil výrobu a třetí díl přiblíží co je mezi prvním prototypem a finálním modelem, který jde do prodeje.
JAK VZNIKAJÍ CESTOVATELSKÉ KOMPLETY U PSí HUBÍKA? - 2. díl
Je tu druhé pokračování článku, jak vznikají motooděvy u nás "Hubíků". Zatímco 1.díl představil první kroky, jak vzniká myšlenka výrobku, následně design .... druhý díl představuje již konkrétní výrobu a přiblíží vám jednotlivé technologické postupy.
JAK VZNIKAJÍ CESTOVATELSKÉ KOMPLETY U PSí HUBÍKA? - 1. díl
Pojďte s námi nahlédnout, jak vznikají oděvy postavené na poctivém řemesle. Je to příběh šikovných českých rukou založený na mnohaletých zkušenostech našich techniků a švadlen. Celý proces vývoje nového produktu včetně jeho zkoušení trvá jeden rok, a my vám ho nyní rádi ve třech dílech přiblížíme.
TIŠTĚNÉ KOMBINÉZY - DESIGN A BEZPEČNOST ZÁROVEŇ
Čemu říkáme v PSí "tištěná kombinéza"? Jedná se o kombinézy, kdy se design tiskne přímo do kůže. Kombinéza tedy není vyřezávána a sešívána z velkého počtu samostatných barevných dílků, nápisů a log. Je rovnou střižena v co největších plochách.
D-air & PSí Hubík - Revoluce v bezpečnosti u českého výrobce! II.
Vyzpovídali jsme Ondru, abychom zjistili jak se k tomuto systému staví jako závodník, jaké jsou rozdíly oproti kombinéze bez airbagu a jak tento systém funguje.
D-air & PSí Hubík - Revoluce v bezpečnosti u českého výrobce!
Následující řádky poodkryjí, jak to všechno začalo a jak to vnímal a vnímá zakladatel a majitel firmy PSí Hubík - Ing. Libor Hubík.
PSí 2016: NOVÉ TECHNOLOGIE A INOVACE
Neustále pracujeme na tom, aby vaše jízda na motocyklu v motooblečení PSí byla vždy pohodlná a bezpečná zároveň.
Modelová řada pro sezonu 2016 přináší hned několik inovativních prvků.
Membrány v oblečení PSí HUBÍK
Existují membrány, které může výrobce používat až na základě získání licence a to jen v případě, že splní normy na zpracování. Jsou to dvě značky, které takto udělují licenci: GORE-TEX a SYMPATEX.
Konstrukce kombinézy: ochrana, pohodlí, hmotnost, aerodynamika
Základním požadavkem na konstrukci závodní kombinézy je dosáhnout maximální ochrany pilota při zachování pohodlí, neomezující volný pohyb na motocyklu.
Nepostradatelnou součástí kombinézy jsou chrániče
Základní funkcí chrániče je co možná nejvíce utlumit náraz na exponovaném místě, tedy nejčastěji v oblasti kloubů. Maximální hodnoty přenosu rázové energie pro standardní použití určuje norma EN 1621.
Jak se vše spojuje: švy a nitě
Pro pružné a přitom dostatečně pevné spojení se používají nejčastěji polyesterové nitě, které udrží v tahu cca 5 kg. Navíc musí mít dostatečnou odolnost proti všem látkám, které se u motocyklů vyskytují.
Materiály kombinézy: kůže, Kevlar, keramika
Základním materiálem pro závodní kombinézy po desetiletí byl a stále je pravá kůže. Nejpoužívanější usní (vyčiněnou zpracovanou kůží) je hovězina, tzv. lícovka.
Závodní kombinézy jsou vytvářeny nejen pro Moto GP
Závody Moto GP patří jistě k nejvyšší úrovni závodění na silničních závodních motocyklech a díky mediální podpoře patří také k nejznámějším. Podívejme se také do historie.
Jak pečovat o motooblečení a připravit ho na zimu?
Za více než třicet let praxe v PSí Hubík víme, že je obrovský rozdíl v životnosti a funkčnosti motooblečení, pokud se o něj poctivě staráte. Aby vaše výbava na motorku tedy dlouho a dobře sloužila, je potřeba se o ni během sezóny starat a po sezóně ji nejlépe pořádně vyčistit a zazimovat.